آشپزی

مرغ نمکی و فلفلی

مرغ نمکی و فلفلی

این مرغ ترد خانگی مرغ نمک و فلفل چینی با ران مرغ لطیف و کمی هم زده شده، در ماهیتابه سرخ شده تا ترد شود، و با مقدار زیادی فلفل و سیر ریخته می شود. این غذای تقلبی عالی برای خراب کردن خانواده شما در شب جمعه است. آن را با یک کاسه برنج سرخ شده تخم مرغ تند و یک بطری آبجو سرد برای یک غذای واقعی سرو کنید!

salt and pepper chicken served in a bowl as a finger food
مرغ نمکی و فلفلی 10
پرش به:

این دستور پخت مرغ نمک و فلفل ساده به سبک چینی فقط 30 دقیقه طول می کشد تا آماده و طبخ شود و طعم آن بسیار بهتر از غذای مورد علاقه شما است. تنها با چند ماده ساده، می توانید این غذای چینی خوشمزه را به راحتی در خانه درست کنید.

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • با دستور ساده من، می توانید این مرغ نمک و فلفل ترد را در خانه بهتر از غذای محلی خود بپزید.
  • من در این دستور غذا از تخم مرغ استفاده می کنم تا مرغ را قبل از فرو بردن آن در آرد ذرت بپوشانم، که باعث ترد و طعم فوق العاده آن می شود.
  • برای تهیه این غذای چینی محبوب فقط به چند ماده نیاز دارید.
  • این غذای مرغ نمک و فلفل سریع و آسان به عنوان یک میان وعده مهمانی، به عنوان پیش غذا یا به عنوان غذای اصلی وقتی با برنج سرخ شده تخم مرغ تند و سبزیجات سرخ شده.
  • می‌توانید مقدار ادویه را به سلیقه خود تنظیم کنید، فقط اگر غذای ملایم‌تری را ترجیح می‌دهید، مقداری از فلفل‌ها را با فلفل دلمه‌ای جایگزین کنید.
  • بقایای آن برای تهیه بسته بندی با مقداری کاهو و سس تند و سیر عالی است.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Labelled picture of ingredients salt and pepper Chicken
مرغ نمکی و فلفلی 11
  • ران مرغ – من آنها را به سینه مرغ برای این دستور ترجیح می دهم، زیرا آنها در برابر این پختن حرارت بالا بدون خشک شدن بهتر می ایستند در حالی که سینه مرغ خشک و رشته می شود.
  • آرد ذرت – می توانید آرد ذرت را از هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کنید. یا اگر آرد ذرت ندارید، می‌توانید از نشاسته ذرت یا نشاسته سیب‌زمینی استفاده کنید.
  • تخم مرغ – آنها ساختار و ثبات را در خمیر و همچنین رنگ و تردی ایجاد می کنند.
  • برنج – از تخمیر نشاسته برنج که به طور سنتی در آشپزی آسیایی استفاده می‌شود، تهیه می‌شود. شما می توانید برنج را با Shaoxing یا Sake جایگزین کنید.
  • پنج ادویه چینی – یک ماده بسیار محبوب در آشپزی چینی و آسیایی است و در این دستور العمل فوق العاده عمل می کند. این پودر ادویه ترکیب طعم نمادین خود را به غذاهای چینی می دهد.
  • نشاسته ذرت – رطوبت مرغ را جذب می کند که باعث ترد شدن پوشش می شود. می توانید آن را با نشاسته گندم یا نشاسته سیب زمینی جایگزین کنید.
  • فلفل قرمز – نوع فلفل قرمزی که انتخاب می کنید بستگی به این دارد که چقدر آن را دوست دارید. اگر حرارت را اصلا دوست ندارید می توانید آن را با فلفل دلمه ای قرمز و سبز جایگزین کنید.
  • سیر – سیر تازه یک طعم دهنده عالی است که به غذاها شیرینی و آجیل می بخشد. من از دو حبه بزرگ یا سه حبه سیر تازه برای این دستور استفاده می کنم. همیشه می توانید بیشتر استفاده کنید و مقدار آن را به سلیقه خود تنظیم کنید.

چگونه مرغ نمک و فلفل درست کنیم؟

این یک دستور العمل بسیار ساده و سرراست است و برای دستیابی به بهترین نتایج، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

سبزیجات را آماده کنید

فلفل‌ها را ریز خرد کنید (اگر نمی‌خواهید خیلی داغ شوند ابتدا آن‌ها را بچینید)، پیازچه، فلفل قرمز و سیر. آنها را در یک بشقاب کنار بگذارید.

finely chopped spring onions, chillies and garlic on a cutting board
مرغ نمکی و فلفلی 12

تکه های مرغ را بکوبید

آرد ذرت، تخم مرغ، برنج، نمک، پنج ادویه چینی و فلفل سیاه را در یک کاسه مخلوط کنید. نشاسته ذرت را به طور جداگانه در یک بشقاب صاف بزرگ قرار دهید. ران های مرغ را به تکه های هم اندازه خرد کنید و سپس روی آن ها را با خمیر بپوشانید.

تکه های مرغ را از خمیر خارج کرده و با نشاسته ذرت به بشقاب اضافه کنید.

covering the chicken pieces with batter
مرغ نمکی و فلفلی 13

تکه‌های مرغ را بریزید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود. اجازه ندهید خمیر روکش شده قبل از قرار دادن آن در روغن داغ زیاد بماند، در غیر این صورت رطوبت مرغ آرد ذرت را جذب می کند.

covering the chicken pieces with corn starch
مرغ نمکی و فلفلی 14

تکه های مرغ را سرخ کنید

½ فنجان روغن را در یک ووک گرم کنید. بسته به تابه و اجاق گاز شما ممکن است کمی طول بکشد تا واقعا داغ شود. تکه های مرغ روکش شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا کمی قهوه ای شود.

chicken pieces are fried until golden and crispy
مرغ نمکی و فلفلی 15

این کار را به صورت دسته‌ای انجام دهید تا از شلوغی بیش از حد ظرف جلوگیری شود. تکه‌های مرغ را هم بزنید تا طرف دیگر آن سرخ شود و برای ۵ تا ۶ دقیقه دیگر یا تا زمانی که مرغ پخته و قهوه‌ای و ترد شود بپزید. به سمت بیرون.

تکه های مرغ را از ماهیتابه خارج کرده و روی یک رول آشپزخانه کنار بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در حین سرخ کردن سبزیجات، آنها را گرم نگه دارید.

سبزیجات را هم بزنید

فلفل دلمه ای و سیر را به همان وک اضافه کنید، در صورت نیاز کمی روغن اضافه کنید و سپس یک دقیقه تفت دهید. پیازچه و نمک را هم بزنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

Sautéing the Vegetables in a wok
مرغ نمکی و فلفلی 16

تکه های مرغ پخته شده را به ووک اضافه کنید، خوب هم بزنید تا در مخلوط سبزیجات آغشته شود و سپس چند دقیقه دیگر بپزید. از روی حرارت بردارید و روی بستری از برنج یا رشته فرنگی سرو کنید.

salt and pepper chicken served in a bowl
مرغ نمکی و فلفلی 17

مرغ نمک و فلفل سرخ کن هوا

تهیه مرغ نمک و فلفل سرخ شده در هوا بسیار آسان است زیرا نیازی به گرم کردن اجاق گاز آشپزخانه ندارید. همچنین، درست کردن آنها بدون آشفتگی در آشپزخانه بسیار سالم تر و راحت تر است.

برای تهیه مرغ نمک و فلفل سرخ کن، سبد سرخ کن هوا را با برس با مقداری روغن بپوشانید. تمام تکه های مرغ خرد شده را به سرخ کن اضافه کرده و سرخ کنید.

آنها را در یک لایه قرار دهید تا از شلوغی سرخ کن جلوگیری شود.

دما را به مدت 25 دقیقه روی 190 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) تنظیم کنید و سبد را هر 10 دقیقه پرتاب کنید. اگر مرغ به بافت قهوه ای خوب نیاز دارد، 5 دقیقه اضافی در دمای 200 درجه سانتیگراد (390 درجه فارنهایت) به آن بدهید.

سبزیجات را با 1 قاشق چایخوری روغن در ووک سرخ کنید. سبزیجات را با مرغ سرخ شده در هوا مخلوط کرده و بلافاصله سرو کنید.

برای دستور پخت کامل و قابل چاپ به کارت دستور غذا بروید!

با مرغ نمک و فلفل چه چیزی سرو کنیم؟

این غذای تقلبی خوشمزه را می‌توانید روی تختی از برنج سرخ‌شده تخم‌مرغ تند یا با مقداری نودل سبزیجات سرو کنید. .

همچنین می توانید آن را به عنوان میان وعده یا پیش غذا میل کنید.

بقایای آن برای تهیه بسته بندی با مقداری کاهو و سس تند و سیر مانند مربای چیلی گوجه فرنگی به سبک تایلندی یا Tirokafteri (آب تند تند فتا).

نکات برتر از سرآشپز

  • چیلی ها را بر اساس میزان تند بودن غذا انتخاب کنید. اگر حرارت را اصلا دوست ندارید، می توانید آن را با فلفل دلمه ای قرمز و سبز اضافه کنید.
  • تابه یا سینی سرخ کردنی را با تکه های مرغ شلوغ نکنید. سعی کنید به صورت دسته‌ای بپزید تا مرغ کاملاً سرخ شده، ترد و قهوه‌ای نمک و فلفل به دست آورید.
  • این یک دستور العمل بسیار سریع است و سرخ کردن آن کمتر از 5 دقیقه طول می کشد، بنابراین قبل از شروع پخت و پز، آماده سازی خود را از قبل انجام دهید.
  • از روغن با طعم خنثی و با دود زیاد برای سرخ کردن تابه مانند روغن آفتابگردان، بادام زمینی، کانولا، ذرت، سبزیجات یا روغن هسته انگور استفاده کنید.
  • هنگام تفت دادن سیر، چیلی، فلفل و پیازچه، از حرارت ملایم استفاده کنید تا نسوزند.
  • زمان سرخ کردن به ماهیتابه و اجاق شما بستگی دارد، زمان بندی من را به عنوان راهنما در نظر بگیرید و هنگام سرخ کردن مراقب مرغ خود باشید. یک اجاق گاز برقی و تابه نچسب بیشتر از یک اجاق گاز قوی و تابه سنگین طول می کشد.

سؤالات متداول دستور غذا

مرغ نمک و فلفل خانگی چند کالری دارد؟

هنگامی که به عنوان غذای اصلی سرو می شود، یک قسمت از آن ظرف 545 کیلو کالری است.

نحوه ذخیره سازی باقیمانده غذا؟

در صورت وجود باقیمانده، می‌توانید آن را تا 3 روز در یخچال در ظرف دربسته نگهداری کنید. می توانید آنها را در فر داغ یا سرخ کن بادی گرم کنید. با این حال، آنها به اندازه تازه ساخته شده ترد نخواهند بود!

آیا می توانم مرغ نمک و فلفل در فر درست کنم؟

بله، می توانید. سینی فر را با کاغذ سیلیکونی بپوشانید و تکه های مرغ را روی آن قرار دهید و روی آن روغن اسپری کنید. در فر از قبل گرم شده با دمای 220 درجه سانتیگراد (425 درجه فارنهایت) به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید تا قهوه ای و ترد شوند. آنها را تا نیمه تکان دهید و یک بار دیگر روی آنها روغن اسپری کنید.

برای دستور العمل های مرغ خوشمزه تر، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این مرغ بهتر از مرغ نمک و فلفل چینی به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ?

خوشحالی! / افیه اولسون!

salt and pepper chicken

مرغ نمک و فلفل

آیلا کلولی

این مرغ ترد خانگی مرغ نمک و فلفل چینی با ران مرغ لطیف و کمی هم زده شده، در ماهیتابه سرخ شده تا ترد، و با مقدار زیادی فلفل و سیر درست می شود.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان آشپزی 20 دقیقه

زمان کل 30 دقیقه

کورس پیش غذا، غذای اصلی، میان وعده

آشپزی آسیایی، چینی

سرویس ها 4 بخش‌ها

کالری 545 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

  • آرد ذرت، تخم مرغ، برنج، نمک، پنج ادویه چینی و فلفل سیاه تازه آسیاب شده را در یک کاسه مخلوط کنید.

  • نشاسته ذرت را روی یک بشقاب مسطح بزرگ قرار دهید.

  • ران مرغ را به اندازه لقمه خرد کنید قطعات و سپس آنها را با خمیر بپوشانید.

  • تکه های مرغ را از خمیر خارج کرده و با نشاسته ذرت به بشقاب اضافه کنید.

  • تکه های مرغ را بریزید تا همه به طور یکنواخت پوشش داده شوند. اجازه ندهید خمیر روکش شده قبل از قرار دادن آن ها در روغن داغ زیاد بماند وگرنه رطوبت مرغ آرد ذرت را خیس می کند.

  • ½ فنجان روغن را در یک ووک گرم کنید. بسته به تابه و اجاق گاز شما ممکن است کمی طول بکشد تا واقعا داغ شود.

  • تکه‌های مرغ روکش شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا کمی قهوه‌ای شوند. برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد ظرف، این کار را به صورت دسته‌ای انجام دهید.

  • تکه‌های مرغ را هم بزنید تا طرف دیگر هم قهوه‌ای شود و برای 5 تا 6 دقیقه دیگر یا تا زمانی که مرغ پخته شود و بیرون قهوه‌ای و ترد شود بپزید.

  • تکه های مرغ را از تابه کنید و روی یک رول آشپزخانه کنار بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. هنگام پختن سبزیجات، آنها را گرم نگه دارید.

  • پیازچه و نمک را با هم مخلوط کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

  • تکه های مرغ پخته شده را به واک، خوب هم بزنید تا در مخلوط سبزیجات آغشته شود و چند دقیقه دیگر بپزید.

  • از روی حرارت بردارید و روی بستری از برنج یا رشته فرنگی سرو کنید.

یادداشت

  • چیلی ها را بر اساس میزان تند بودن غذا انتخاب کنید. اگر حرارت را اصلا دوست ندارید، می توانید آن را با فلفل دلمه ای قرمز و سبز اضافه کنید.
  • تابه یا سینی سرخ کردنی را با تکه های مرغ شلوغ نکنید. سعی کنید به صورت دسته‌ای بپزید تا مرغ کاملاً سرخ شده، ترد و قهوه‌ای نمک و فلفل به دست آورید.
  • این یک دستور العمل بسیار سریع است و سرخ کردن آن کمتر از 5 دقیقه طول می کشد، بنابراین قبل از شروع پخت و پز، آماده سازی خود را از قبل انجام دهید.
  • از روغن با طعم خنثی و با دود زیاد برای سرخ کردن تابه مانند روغن آفتابگردان، بادام زمینی، کانولا، ذرت، سبزیجات یا روغن هسته انگور استفاده کنید.
  • زمان سرخ کردن به ماهیتابه و اجاق شما بستگی دارد، زمان بندی من را به عنوان راهنما در نظر بگیرید و هنگام سرخ کردن مراقب مرغ خود باشید. یک اجاق گاز برقی و تابه نچسب بیشتر از یک اجاق گاز قوی و تابه سنگین طول می کشد.
  • هنگام تفت دادن سیر، چیلی، فلفل و پیازچه، از حرارت ملایم استفاده کنید تا نسوزند.

تغذیه

کالری: 545کیلو کالری کربوهیدرات: 38gپروتئین: 29gچربی: 29g چربی اشباع شده: 8gچربی غیراشباع چندگانه: 6gچربی تک غیراشباع: 12gچربی ترانس: 1gکلسترول: 172میلی گرم سدیم: 1014میلی گرمپتاسیم: 450میلی گرمفیبر: 1g شکر: 1گرمویتامین A: 366IU Vitamin C: 19mgCalcium: 34mg Iron: 2mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

حتما بخوانید : بابا گانوش بدون تهینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا